Klima aletinin tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu cisim ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor peylemek kucakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin sutaş gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk cesim kullanım yerını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan sükûnet ve verimkâr yaşayabilmek kucakin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima lüks olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima yoksuz çalışmayerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor cihazı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek kucakin kullanılan bir cihaz olmaktan çıayalp, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana akla yatkın seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, gerçek montaj icraatının dokumalmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin yanı sıra işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima cihazı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir istikşaf dokumalmalıdır.